LAND ROVER DEFENDER

lr-3.jpg

Vozidla Land Rover DEFENDER byla zavedena do výzbroje AČR jako náhrada dosluhujících vozidel UAZ 469. Vyznačují se dobrými jízdními vlastnostmi na komunikaci i v terénu, úsporným provozem a kompatibilitou v rámci armád NATO. Jedná se o vozidlo se zvýšenou průchodivostí, s pohonem všech kol, s dobrou startovatelností za nižších teplot. Je uzpůsobena k tažení přívěsů a k letecké přepravě včetně výsadku padákem.

Základní charakteristika:

Vyrábí jej britská společnost Rover Group Ltd. Servis a úpravy pro potřeby AČR zabezpečuje Auto Závod Český Dub, spol. s r.o. Ve světě se používá v mnoha verzích s různými pohonnými jednotkami a určením.

V AČR jsou nejpoužívanější verze:

  • Soft Top – plátěná střecha
  • Hard Top – pevná střecha
  • spec. modifikace – např. zdravotnická
  • AM2 – opancéřovaná

Dále v AČR nalezneme dva typy konstrukčního řešení vozidla Land Rover a to s označením 90 a 110. tato hodnota nám udává rozvor mezi nápravami.

Základní takticko-technická data:

Hlavní TTD a možnosti použití vozidel Land Rover 90 a 110

Základní TTD vozidel LR 90/LR 110:

Hmotnosti:

  • Pohotovostní: 1 795/2 020 kg
  • Užitečná: 605/1 030 kg
  • Celková: 2 400/3 050 kg
  • Přívěsu (nebrzděného): 750 kg

Rozměry:

  • Délka: 3 883/4 599 mm
  • Šířka: 1 790/1 790 mm
  • Výška (s plachtou): 1 989/2 059 mm
  • Rozvor náprav: 2360/2 794 mm
  • Světlá výška: 198 219

Jízdní vlastnosti:

Max. rychlost: 135 km/h

Min. stopový poloměr zatáčení: 6/6,4 m

Stoupavost: 45°

Brodivost: 0,5 m

Dojezd: 550 km

Motor 300 TDi:

  • Zdvihový objem:2 495 cm³
  • Výkon: 83 kW

Speciální výstroj

  • Napětí v el. síti vozidla 12 V
  • Ukostřený pól –

Motor a převodné ústrojí:

Motor 300 TDi - čtyřdobý, vznětový, řadový čtyřválec s přímým vstřikem, přeplňovaný pomocí turbodmychadla s mezichladičem stlačeného vzduchu, chlazení kapalinové, mazání tlakové oběžné

Hlavní spojka - suchá, třecí, jednokotoučová s talířovou pružinou (bezazbestové obložení), ovládání kapalinové, umístěná na konci klikového hřídele ve skříni mezi motorem a převodovkou

Převodovka typ LT 77S - mechanická, pětistupňová s převodem čelními ozubenými koly ve stálém záběru, se synchronizací, ovládání přímé kulové, mazání rozstřikem, umístěna na zadní přírubě skříně spojky

Přídavná převodovka - redukční a rozdělovací převodovka, mechanická, dvoustupňová s převodem čelními ozubenými koly, uvnitř je umístěn kuželový symetrický mezinápravový diferenciál s uzávěrkou ovládanou na řadící páce.

Kloubové hřídele - slouží pro zabezpečení přenosu MT na přední a zadní nápravu, použity jsou dva kloubové hřídele s křížovými tuhými klouby.

Rozvodovky náprav - je v ní uložen kuželový stálý převod (i = 3,538) se spirálovým ozubením a kuželový symetrický diferenciál se zvýšenou svorností.

Stejnoběžné klouby - umožňují přenos MT na řiditelná kola přední nápravy, kuličkové.

Na Titusech se ve Vyškově školili instruktoři KIS v obsluze nástaveb

Ve dnech 11. - 20.9. probíhalo u Velitelství výcviku - Vojenské akademie (VeV-VA) ve Vyškově další školení od dodavatele nových vozidel...

Operační centrum ALO CZ

Úkolem Operačního centra ALO CZ je poskytnout podporu pozemnímu veliteli v oblasti Airspace managementu (ASM) a Force managementu (FM). V oblasti...

KOMUNIKAČNÍ A INFORMAČNÍ MODUL Kim 5

Komunikační a informační modul KIM 5 svými provozními vlastnostmi je doplňkem v řadě již dříve vyřešených modulů KIM 10, KIM 50 a KIM...